סוגיות HR מנקודת ראות המנכ״ל והיו״ר

מפגש פורום ראשי החברות, המאגד בעלים, יו"רים ומנכ"לים מהחברות המובילות במשק, עסק בסוגיות HR מנקודת ראות היו"ר והמנכ"ל.
עו"ד דודי תדמור, שותף מנהל במשרד ארנון, תדמור-לוי נשא דברי פתיחה.
אורלי שטרן, מנכ"ל נתיבי איילון, הציגה את החברה ואת הצלחותיה בשנים האחרונות. החברה למעשה הוקמה מחדש בשנת 2016, עם העברת הבעלות עליה באופן מלא למדינה. בסקר ארגוני שבצעה החברה, לאחרונה, עלה כי בכלל הדרגים הניהוליים ישנה חווית תרומה וחיבור לחזון בממוצע של 94% בתחומים ש נבדקו, ובכלל זה, תחושה שעבודתם תורמת להצלחת החברה. החברה רואה במחוייבותם הגבוהה של המנהלים והעובדים, ובתחושת המשמעות שלהם – ערך חשוב. זוהי חברה צעירה, עם תחושת שליחות משמעותית.
אביב פפר, מנכ"ל שטראוס מים ישראל (תמי 4), הציג את החברה הגדולה בישראל לאספקת מי שתיה בבתים. בשונה ממתחריה שהינם תאגידי ענק גלובליים, שטראוס מים ישראל מייחדת עצמה במודל D2C בו החברה מקיימת קשר ישיר עם הלקוחות. על כן הייתרון היחסי שלה, הוא חווית לקוח. פפר הציג את ה-DNA של החברה לפיו: חווית לקוח וחווית עובד שזורים זה בזה. כאשר העובד חש אמון כלפי החברה, ומרגיש אכפתיות והתלהבות הוא מייצר אמון, אכפתיות והתלהבות של הלקוחות כלפי החברה. כך למשל, החברה מאפשרת לעובדים לשלוח זרי פרחים ללקוחות ללא הגבלה במקרה שהם שומעים על לידה, מעבר דירה, החלמה ממחלה או כל דבר שהם רואים לנכון.
עו"ד טל קרת, שותפה מובילה בתחום דיני עבודה, ארנון, תדמור-לוי העמיקה באחריות האישית של נושאי משרה בסוגיות של דיני עבודה וכיצד להתנהל נכון עם ועדי עובדים. קרת סקרה את חוקי העבודה המטילים אחריות פלילית על נושא י משרה: חוק שכר מינימום, חוק חופשה שנתית, חוק שעות עבודה ומנוחה, חוק עובדים זרים, חוק העסקת עובדים באמצעות קבלני כוח אדם, חוק עבודת נוער ועוד. בנושאים אלו אין שיפוי ואין ביטוח. כדי להתמודד עם נושאים אלו, מוצע לחברות להכין תוכנית אכיפה פנימית. בנושא התנהלות נכונה עם ועדי עובדים העמיקה קרת כיצד יש לפתח מערכת יחסים עמם, התנהלות נכונה בהתארגנות ראשונית, התנהלות נכונה במו"מ קיבוצי ובעת סכסוך עבודה.
תודה מיוחדת למשרד ארנון, תדמור-לוי על אירוח המפגש.
תכני המפגש (מצגות והקלטות) נשלחו לחברים בלבד חברי הפורום מוזמנים לפנות למשרד הפורום כדי לקבלם בשנית בכל עת