ניהול שני משברי ענק בקדנציה אחת

ניהול שני משברי ענק בקדנציה אחת
פורום ראשי החברות התארח במשרדי אל על, בהובלת מנכ"לית החברה, דינה בן-טל גננסיה.
במהלך המפגש שיתפה בן-טל גננסיה את חברי הפורום במסע ההתאוששות יוצא הדופן של אל על משני משברים בטווח זמן של חמש שנים: הראשון, המשבר החריף שפקד את עולם התעופה עם פרוץ מגפת הקורונה ובהמשך, עם משבר לאומי מלחמת חרבות ברזל.
בשנים 2020-2021 עם פרוץ מגיפת הקורונה רשמה החברה הפסד של כ־1,000 מליון דולר, עם שריפת מזומנים של כ־30 מיליון דולר בחודש, מטוסים שעמדו על הקרקע והחזרים כספיים ללקוחות, במקביל לצורך בתחזוקה שוטפת.
בן-טל גננסיה תיארה כיצד ניהלה באופן אישי קובץ אקסל של תזרים המזומנים, כדי להבטיח את המשך קיומה של החברה.
עם פתיחת השמיים ב־2022, החברה החזירה את כל חובותיה למדינה, הגיעה לעודף מזומנים על פני החוב, והשכילה לבנות מחדש את אמון העובדים, בתוך זמן קצר נחתמו הסכמים עם כלל הוועדים.
עם זאת, החזרה לשגרה התרחשה בעולם שונה לגמרי: אנשים ביקשו “לנקום בקורונה” - לטוס יותר, לחוות יותר לאחר השהייה בבתים, ולרכוש כרטיסים ישירות מחברות התעופה. בהתאם לכך, אל על נכנסה לעולם של דאטה, מועדוני לקוחות וניתוח ביקושים. מועדון הנוסע המתמיד הפך לכלי אסטרטגי המחבר בין עולמות האשראי, הצרכנות והנאמנות.
כחלק מתהליך זה הושקה גם שפה תקשורתית חדשה: צעירה, אינסטגרמית וישראלית, המשקפת את ערכי החברה ואת חזונה: לחזק את תחושת הלאומיות והחיבור לישראל דרך חוויית טיסה ייחודית וערכית.
הושם דגש מיוחד על חוויית השירות - “לחוות את ישראל כבר מהרגע שעולים למטוס”, עם אוכל ישראלי, שפה עברית ועיצוב דיגיטלי צעיר.
באוקטובר 2023 עם פרוץ המלחמה, כשאל על כבר חזרה לפעילות של 80%, עברה החברה למצב חירום נוסף: המשך טיסות תחת אש, חילוץ אזרחים, ביטולי טיסות, החזרי כספים, והטסת חיילי מילואים, תוך כדי שחברות תעופה זרות הפסיקו לטוס לישראל.
כשנשמעו קולות המטילים ספק בצורך בחברת תעופה ישראלית איתנה – קיבלה ישראל תזכורת חיה לחשיבותה.
בן-טל גננסיה הובילה פיתוח מודל חדש לניהול אופרציה בזמן מלחמה חסר תקדים בעולם. אף מדינה אחרת לא הפעילה צי מטוסים אזרחי תחת איום טילים מתמשך.
היערכות מוקדמת, תפעול מדויק ומשמעת ארגונית אפשרו לאל על להמשיך לפעול ולתמוך במשק גם בתנאי קיצון.
בסיום המפגש סיירו חברי הפורום בהאנגר המטוסים - שם נחשפו מקרוב לפעילות התחזוקה והתפעול, וביקרו גם בבונקר המבצעי של אל על, בו הוצגה מערכת השליטה המתקדמת שאיפשרה את פעילות החברה בזמן המלחמה.
תודה רבה לחברת אל על והמנכ״לית דינה בן-טל גננסיה על האירוח והובלת המפגש, ומאחלים לה הרבה בהצלחה בהמשך הדרך.
המפגש לא הוקלט מטעם סודיות

